2 Haziran 2014 Pazartesi

SAYARAK ZAYIFLA 5333








Gelmiş Haziran, diyet kitabı tanıtımı, biraz geç mi kaldım? Hayır geç kalmadım, tam da zamanıdır. Bir kere bu işi ' Ay bir ay dişimi sıkayım, vereyim kiloları sonrası Allah Kerim" mantığından çıkarmanız şart. Nereden mi biliyorum. Ben tıpatıp öyle bir vakaa olduğum için biliyorum. İki çocuk annesi kırklı yaşlarının başında bir kadın olarak çok kilo aldım, çok kilo verdim, yine çok kilo aldım şu anda da vermeye çalışıyorum. Bu işe DİYET demeyelim ayrıca SAĞLIKLI BESLENME diyelim. Çünkü kilo probleminin en önemli sebebi sağlıklı ve dengeli beslenmeyi bilmiyor ya da uygulamıyor oluşumuz.

Dr. Ayça Kaya'nın bu kitabını en bi sevdiğim arkadaşım bana ödünç verdi. Kendisi spor ve Ayça Kaya beslenme tavsiyelerine uyarak tam 15 kilo verdi. Arkadaşım kitabını ödünç verirken en kısa zamanda geri alacağını çünkü başucu kitabı olduğunu ısrarla vurguladı. Bu kitaptan ben de kendime bir tane edinmeliymişim. Böyle ısrarlı tavsiyelere pek kulak asmam ama okuduktan sonra hak verdim. Bir sonraki internetten kitap siparişimde SAYARAK ZAYIFLA 5333 de olacak.

Neden beğendim,

1- Dr. Ayça Kaya kendince geliştirdiği kadınlarda 5333/  erkeklerde 8434 formüllerini anlatıyor. bu formül yapısı diyetisyenlerin beslenme reçeteleriyle bağlantılı bir yapı ama o kadar basit bir dille paylaşıyor ki kolaylıkla uygulayabiliryorsunuz. Ayrıca diyetisyene gidecek vakit ve nakit bulamayabilirsiniz. Bu kitaptaki tavsiyeleri uygulayıp, haftada bir kaç gün konuk olduğu programı da izleyerek bu eksiği giderebilirsiniz.

2- Örnek vakalar ve beslenme programları var. Kilo alıp verememe sorunun yaşayan benzer sağlık sorunlarına sahip kişiler için geliştirilmiş reçeteler örnek olarak veriliyor.

3- son bölümünde çok pratik ama diyeti destekleyen tarifler var. mesela ben bugün okuldan gelen kızım için çay saatinde benim de rahatlıkla yiyebileceğim KABAKLI BÖREK tarifini uyguladım. Yanında yoğurtla birlikte harika bir öğün oldu.

4- Spor yapmanın öneminden ve diyete etkisinden bahsediyor. Ama pahalı spor salonlarını önermiyor. Mesele kitaptan kısa bir alıntı "Yürüyüşe gideyim mi gitmeyeyim mi düşündüğünüzde kesinlikle gitmezsiniz. O nedenle kendinize bu soruyu asla sormayın !.....
Mesela benim iki çocuğum var, çok yoğun bir işim var, iş dışında sürekli ders çalışmam gerekiyor ve sorumluğum altında bir evim var. Yani o kadar çok vakte ihtiyacım var ki, buna rağmen hergün ya sabah 6,30 da kalkıyorum ya da gece 23.00 de işlerimi az da olsa bitirdikten sonra 1 saat açık havada yürüyorum."

... yani isteyelim yeter arkadaşlar.

Keyifle okuyun, sağlıkla kalın.

Kitap adı     Sayarak Zayıfla 5333
Yazarı         Dr. Ayça Kaya
Yayınevi     Doğan Kitap
Sayfa sayısı 182
Yayın yılı    Mayıs 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder